Oletko jäämässä lähiaikoina eläkkeelle?

30.10.2020

Ammattiosaston jäsenyys päättyy kun jäädään pysyvästi kokoaikaiselle eläkkeelle. Eläkkeelle jääneen on mahdollista siirtyä Tehyn seniorijäseneksi. Siirtymisen tulee tapahtua suoraan ammattiosaston jäsenyydestä. Seniorijäsenyys / eläkejäsenyys on mahdollista 50 vuotta täyttäneillä ao:n jäsenillä (alle 50 vuotiaat pysyvät ao:n jäseninä ja ovat eläkkeellä ollessaan vapautettuja jäsenmaksusta jos ei ole palkkatuloja).

Seniorin jäsenedut
•       Tehyn ottama ammatillinen vastuuvakuutus on voimassa tilapäisessä työ- tai virkasuhteessa, ns keikkatyössä.  (ei yrittäjillä eikä ammatinharjoittajilla)  Mikäli työskentely on säännöllistä tai jatkuvaa, tulee seniorin liittyä takaisin ammattiosastoon Tehyn liittymislomakkeella.
•       Jäsenen ottamat vakuutukset pysyvät voimassa vakuutusehtojen mukaan
•       Tehy-lehti
•       Kalenteri (Huom! tilattava vuosittain omien jäsentietojen kautta)
•       Alennusta Tehyn lomakohteissa
•       Tehyn jäsenkortti, 2021 lähtien puhelimeen ladattava sähköinen jäsenkortti

Senioriksi siirtyvä
•       Eroa ammattiosastostasi (ilmoita milloin jäät eläkkeelle ja haluatko jatkaa seniorina)
•       Ilmoita eläkkeelle jäämisestä https://www.tehy.fi/fi/seniori tai laittamalla viestiä jäsenrekisteriin
•       Seniorin palvelumaksu on 50 euroa vuodessa. Palvelumaksun lasku lähetetään maaliskuun aikana ja se maksetaan seuraavasta täydestä kalenterivuodesta alkaen. Kesken vuotta Senioriksi siirtynyt eläkeläinen saa laskun seuraavan vuoden keväällä.

TÄRKEÄÄ: Jos teet satunnaisia keikkatöitä, ja työnantaja on perinyt jäsenmaksun palkastasi ennen kuin siirryit Senioriksi, muista päättää jäsenmaksun perintä ilmoittamalla itse asiasta palkanlaskentaasi.

Huom. Jos jatkat tai aloitat työskentelyn yrittäjänä tai ammatinharjoittajana sinun on säilytettävä ammattiosaston jäsenyys. Tehyn vakuutusturva on voimassa yrittäjänä/ammatinharjoittajana vain ammattiosaston jäsenillä!

Lisätietoja: paula.anttila@ras.fi