Taas käydään pääluottamusmiesvaalit

13.10.2022

Etsimme jälleen uutta tehyläistä pääluottamusmiestä Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymään kaudelle, joka kestää vuoden 2023 loppuun.

Pääluottamusmiehellemme on tällä hetkellä neuvoteltuna edustettavien jäsenten mukaan työaikaa 8 pv/ 3 viikkoa. Hän hoitaa siis pääluottamusmiehen tehtävää 2 - 3 työpäivää viikossa ja loppuviikon on omassa entisessä työssään.

Luottamusmiehen tehtävänä on ylläpitää työrauhaa ja valvoa työlainsäädännön ja työehtosopimuksen noudattamista työpaikalla ja toimia ammattiosaston neuvottelijana.  Tehtävä on myös näköalapaikka koko sosiaali- ja terveydenhuollon alueelle. Luottamusmiesten tukena ovat alueen järjestöasiantuntija ja liiton asiantuntijat. Tehy kouluttaa luottamusmiehet tehtäväänsä, joten ”pohjakoulutusta” ei tarvita. Koulutussopimuksen mukaiset koulutukset ovat työaikaa.

Ehdokkaaksi voi asettua Tehyn ammattiosaston jäsen, joka on ollut palvelussuhteessa Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymään kuukautta ennen ehdokasasettelun päättymistä eli 29.9.22.
Äänioikeutettu on Tehyn ammattiosaston jäsen, joka on äänestysaikana virka- tai työsuhteessa ko. kuntayhtymään. Halutessasi voit tarkistaa äänioikeutesi laittamalla sähköpostia osoitteeseen ao717(a)tehy.net 22.10.22 mennessä. Mahdolliset moitteet samaan sähköpostiin 25.10.22 mennessä.

Yksi äänioikeutettu voi asettaa yhden ehdokkaan. Ehdokas ei voi itse asettaa itseään ehdolle. Ehdokas ja ehdolle asettaja täyttävät ehdokasasiakirjan, joka on tämän uutisen liitteenä.

Ehdokasasettelu tapahtuu 16.10. – 29.10.22. ja ehdokasasiakirjat toimitetaan Anu Ojutkankaalle kirurgian poliklinikalle tai ammattiosaston sähköpostiin ao717(a)tehy.net.

Mikäli tehtävä kiinnostaa ja sinulla on siitä kysyttävää, voit ottaa yhteyttä nykyisiin luottamusmiehiin Kati Ukonsaareen kati.ukonsaari(a)ras.fi tai Anu Ojutkankaaseen anu.ojutkangas(a)ras.fi.